11.29.2016

MY BUCKET LIST 2017


I just stumbled upon Erin's latest blog post about the type of posts she always read and found out this one interesting topic that can help me to update my blog. WISHLIST. I love reading everyone else's and would always say things like, "Oh, that's on my bucket list!". I have had a bucket list in my mind, but for one reason my list was never actually written out because my list might be mean nothing to someone else. So this is my first wishlist. Now, without further do, here is my bucket list.

1. Move into an apartment
I've been saving to get my own place for a few months now. I am a long way from my target and am not entirely sure I will ever be able to afford to rent a decent apartment. There's an apartment that I really like which is just a few block from my parent's house but damn why is it so expensive T.T Price range for 2 bedrooms 1 1/2 bathroom is $1,1225 - $1,275 per month. I'm waiting for any top deals like 2 months free or move in specials. While waiting for that, I'm saving my money because for sure I'm going to move out next year (sooner or later) :)

2.Own a Laptop -  MacBook Pro / MacBook Air
I've been eyeing this laptop for a few months now. I spent more than 9 hours a day in front of desktop and thought that I need a laptop. We do have a desktop at home (in my bedroom to be exact) but I ain't gonna spend my time, stuck in front of desktop in the room all the time. Since MacBook is goddam expensive and I need to save money, I might consider paying monthly. But I'm kind of confused which MacBook should I get. Any suggestion?

3. Driving License 
It identifies you as a licensed driver. Who wants to get arrested for driving without a valid license? If I get pulled over by a police officer or state trooper, the first thing that he or she will ask for is driver's license. But what can I do, I don't have time to go to Texas Driver License.

4. Travel / Vacation
I haven't traveled since 2013 till now. I really love to travel, and it's my dream to travel around the world. Well, who doesn't right? For my first vacation without parents, I think travel to South Korea is a good start for me. Sooo, I'm really counting on traveling next year in April or May with my sister. Or alone if she can't make it. I would love to go on a vacation with friends but I everyone is busy. Is there anyone want to be my travel partner?

5. Color my hair
I cannot stand having the same hairstyle or hair color, but I won't make a sudden change. I've been thinking to dye my hair again, but I keep on reminding myself that I just colored my hair in Malaysia and paid RM600 for it. I kinda miss my old light brown hair and might go for it this end of the year.

6. Blogging
- Making sure blog is always up-to-date 
- Meet a blogging friend in real life

There's a lot more I want to list, but it will never be ending wishlist. There you go my short term wishlist. What is on your bucket list?

18 comments on "MY BUCKET LIST 2017"
  1. wahh, nak pindah your own apartment, seronoknya Claudy! :)
    nanti bila pindah, boleh buat apartment tour hihi :D

    anyway, if Fatin nak suggest, Macbook Pro lah better :) Fatin pun tgh saving money to buy Macbook ni! :D
    I want to color my hair too..dah boring tgk brownish color ni...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak best fatina, pindah to apartment kena pay all the bills sendiri hahaha. I'm not ready yet XD

      fatin pun suggest Macbook Pro eh :) Okay kita sama2 save money beli Macbook! haha. kan, nak tukar colour apa lepas ni :D

      Delete
  2. well for the macbook, it depends on claudy nak guna untuk apa. tapi better pro la :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. just for normal use i guess. blogging, online etc. hehehe. claudy sometimes suka works on my cash flow semua. personal stuff :) plan memang nak ambil tu tapi hihihi

      Delete
  3. the new macbook that comes in colors look great.

    Nurul Rasya

    ReplyDelete
  4. hi claudy!
    nak saving utk new laptop too tapi nak travel jgk haha. i have to choose 1 je for next year

    ReplyDelete
    Replies
    1. soo tamak kan. hahaha.mana nak pindah apartment lagi hihi. travel tu baru plan je, tak sure lagi sebenarnya, kalau cukup budget :P

      Delete
  5. this kind of post has always been my favorite. Hopefully all these will come true.

    ReplyDelete
  6. wishlist BV pulak nak travel dan buat banyak2 food review XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi, mesti BV suka makan kan :P jom travel :D

      Delete
  7. Interesting post Claudy! I've been thinking about dying my hair too since now the light brown colour is fading. MacBook Air is in my top wishlist for now because I don't see the points of having MacBook Pro because I don't use laptop that much. I'm just using it for assignment, blogging and googling something. Oh btw, I would love to travel with you hahaha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. New year, new hair then XD that's what i thought. plus, MacBook Air comes in colours too (is it?) yey! jom travel next year xD

      Delete
  8. I can relate #4. Been wanting to travel without my parents since forever but didn't accomplish that yet. soon, hopefully.
    and hope you'll mark off one of the list above next year ;)

    ReplyDelete
  9. no 2 , 4, dan 6!! Same like me!! Nak travel banyak2 (sambil jeling duit dalam bank, Haha), Nak berterusan blogging jugak dan jumpa kawan baru.. ANd yes, a new laptop pleaseeeeeee :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom travel sama2, claudy takda kawan nak travel hahaha. claudy hari2 tatap duit dalam bank hahaa.

      Delete